jueves, 22 de septiembre de 2011

La curiositat segons Michel Foucault

Jo, a vegades, vaig a la biblioteca. I a vegades, a part de còmics, també agafo en préstec algun llibre. Ahir vaig agafar "La sexualitat segons Michel Focault", un llibre que pretén fer encabir la obra de tres volums de Michel Focault, que parla de la sexualitat, en un document de 90 pàgines. La col·lecció del llibre és diu "filosofía per a profans", i com que en realitat, això sóc jo, un profà, em va com anell al dit. 
Bé, tot això ho explico perquè en aquest llibre he llegit un paràgraf que parla de la curiositat. M'ha agradat molt i m'agradaria compartir-ho ja que penso que la curiositat és un dels motors esencials per viure feliç. Aquí ho deixo:
"La curiositat és un vici que ha estat estigmatitzat pel cristianisme, també per la pròpia filosofia, fins i tot per una certa concepció de la ciència. Curiositat, futilitat. Tanmateix, la paraula m'agrada; em suggereix quelcom de diferent: evoca la "preocupació"; evoca la cura amb què es pren allò que existeix i allò que podria existir; un sentit aguditzat de la realitat, però que no immobilitza mai el seu davant; una promptitud a l'hora de trobar estrany i singular el que ens envolta; un cert afany per desfer-nos de les nostres familiaritats i mirar d'una altre manera les coses; un fervor per copsar allò que passa i allò que està passant; una desimboltura respecte de les jerarquies tradicionals en relació a allò que és important i essencial".
La sexualitat segons Michael Focault

2 comentarios:

Carla dijo...

M'ha encantat la definició que fa la RAE sobre el terme "curiosidad":

-Deseo de saber o averiguar alguien lo que no le concierne.

-Vicio que lleva a alguien a inquirir lo que no debiera importarle.

El vici de fotre't on no et demanen!!!

Brutal! :)

Carla dijo...

Els del DIEC són molt més positius!!

-Qualitat de curiós.

-Cosa rara, estranya, que desperta l’interès i crida l’atenció.

Em veig més identificada aquí... :P